طراحی شده برای زندگی روزانه شما

با طراحی متمایز آیرودینامیکی و کابین روشن و با فضای بیشتر برای مسافرین و طراحی رنگ پیوسته

1-   مقاومت پایین هوا - قوس و شیب اندکی در پنجره جلو و لبه جداساز عقب آیرودینامیک بسیار خوبی فراهم نموده است.

2-   دید خوب - شیشه جلوی بزرگ و ستون های باریک

3-   نمایی آشنا - آرم کرومی شیر و شبکه تریم مشکی با حروف MAN

4-   قوس سقف – خطوط باریک  با طراحی دینامیکی

5-   عناصر سطحی صاف – خطوطی تمیز با پاکسازی آسان

6-    قوس های چرخ ها – طراحی قدرتمند

استفاده از اتوبوس بین شهری MAN  - ایمن، انعطاف پذیر و با صرفه اقتصادی

برای جابجایی طولانی – تجهیزات فراوان در مقابل هزینه اندک، راحتی فراوان، کارآمدی بالا و ایمنی و کیفیت مطمئن، اتوبوس MAN را وسیله ای کامل برای مسافت های طولانی ساخته است.

برای شرکت ها – انعطاف بالا در وجود تجهیزات داخلی، جعبه بزرگ، آلایندگی کمتر و استهلاک پایین، MAN  را وسیله ای مقرون به صرفه برای جابجایی های منظم و با برنامه کرده است.

اتوبوس بین شهری MAN ستاره ای در صرفه جویی

کاهش وزن

استفاده از رینگ های آلومینیومی در شش تایر ( تایر های عقب جفت هستند) باعث کاهش 96 کیلوگرمی وزن در تایر ها شده است.

سیستم تهویه سبک و با بهره وری بالا که 66 کیلو گرم کاهش وزن داشته است.

استفاده از موتور 6 سیلندر D08 که 450 کیلوگرم کاهش وزن داشته است!

کاهش مصرف سوخت

استفاده از کمپرسور دو مرحله ای هوا با سیستم تاخیر SLS با ایجاد تاخیر در حالت دور آرام ، باعث کاهش قابل توجهی در مصرف سوخت شده است.

خاموشی در سکون و بی باری – خاموشی اتوماتیک موتور باعث کاهش آلایندگی CO2 و آلایندگی صوتی میگردد.

کاهش مقاومت هوا

مقاومت هوا نقش کمی در حمل و نقل داخل شهری دارد، در حالی که برای سفر های بین شهری طولانی که سرعت تا 100 کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد، مقاومت هوا نقش عمده ای در مصرف سوخت دارد.

با توجه با آزمایش های فراوان در تونل های باد و شبیه سازی ها، کاهش مصرف سوخت با بازده بالا محقق شده است.

طراحی آیرودینامیکی بدنه با طراحی خمیدگی پنجره جلو و خمیدگی عقب باعث انحراف بهینه جریان هوا شده است.

تعمیر و نگهداری آسان و راضی کننده

چک کردن های روزانه از طریق نقاط سرویس با طی چند مرحله ساده و سریع امکان پذیر است.

طراحی جمع و جور موتور D08 با اندازه مناسب لبه های طرفین و زاویه مناسب دریچه ته موتور باعث دسترسی بهینه و آسان به محفظه موتور شده است.

دسترسی آسان به چرخ زاپاس و سیستم روشنایی جلو با توجه به درب بزرگ و عریض جلو

کیفیت اثبات شدهMAN برای اجزا

استاندارد های بسیار بالای کیفیتی برای مواد، مرحله ساخت و پردازش باعث کاهش استهلاک گردیده است.

پلاستیک بسیار قوی با سطحی دوست داشتنی

سطحی مقاوم با پاکسازی آسان و مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش

ساختاری قوی و ترکیبات قابل اطمینان با مقاومت در برابر بار های زیاد و مکرر

مقاومت بهینه در برابر خوردگی با پوشش کاتدی

با اتوبوس بین شهری MAN همواره یک سفر ایمن به مقصد خود داشته باشید

 

سیستم EBS

در موقعیت هایی که نیازمند ترمز گیری سنگینی است، سیستم الکترونیکی ترمز EBS به راننده کمک می کند.

سیست ترمز ضد قفل ABS در حین ترمز سرعت گردش هر یک اط چرخ ها را با سنسور دریافت می کند و فشار ترمز را بر هر کدام بصورت جداگانه اعمال می کند از قفل شدن چرخ ها جلوگیری می کند.

پایداری جهت حرکت وسیله نقلیه و قدرت مانور حتی در جاده های لغزنده در ترمز اضطراری تضمین شده است.

 

 

سیستم ESP

برای ترمز های شدید و سنگین در سطوح لغزنده یا هنگام مانور برای مواجهه با موانع ناگهانی، سیستم برنامه پایداری ESP با اجزایش DSP  -سیستم پایدار دینامیک و ROP – سیستم ضد واژگونی هماهنگ شده است. این عامل مانع از سر خوردن و واژگونی وسیله نقلیه می شود.

بالانس ویژه ترمز، بدون دخالت راننده باعث پایداری وسیله نقلیه می گردد و ایمنی بالایی را تضمین میکند.

 

 

سیستم EBA

راه بندان های بزرگراه ها شایع ترین علت تصادف از عقب خودرو ها است. بخاطر مانور های خطرناک ترمز، وسیله نقلیه در حرکت به جلو معمولا دیر عمل می کند. در این شرایط سیستم دستیار ترمز اضطراری EBA به راننده هشدار می دهد. اگر راننده به اندازه کافی سریع عمل نکند، یک ترمز گیری کامل بصورت مستقل انجام می گیرد.

 

 

سایر تجهیزات ایمنی

 

 

1-   چراغ های روشن در روز

2-   ترمز اضطراری/ فلاشر اتوماتیک راهنما ها با ترمز اضطراری

3-   دوربین دید عقب

4-   فرمان چند کاره

5-   آینه های جانبی با گرمکن

6-    سیستم هشدار آتش در محفظه موتور و انتهای آن

7-   چراغ های مه شکن

8-   TPM یا سیستم مونیتورینگ فشار باد تایر ها

9-   دوربین دید درب دوم

10-  سیستم سیگنال صوتی دنده عقب

 

رتبه اول کلاس اتوبوس های بین شهری با استاندارد ECE R66.02

 

اتوبوس MAN Lion’s Intercity هم اکنون استاندارد ECE R66.02 را که از سال 2017 معتبر خواهد بود، داراست. طبق این استاندارد مقاومت اتوبوس بالا تر میرود که لازمه تست واژگونی است.

در باز طراحی اسکلت وسیله نقلیه از فولاد بسیار قوی استفاده شده است. چندین پروفیل حلقه ای دوخته شده اند.  این عامل پایداری سازه وسیله نقلیه را فراهم میکند که اتوبوس بین شهری MAN می تواند انرژی وارده از تصادف را در هنگام واژگونی جذب نماید.