مقدمه

با وجود اينكه در كشور ما نزديك به يك دهه است كه اتوبوسهاي مطرح دنيا مونتاژ مي شوند، هر روز شاهد ورود نمونه ي جديدتري هستيم ولي با ابتكاري خاص، در چند سال پيش اتوبوس بين شهري MAN وارد كشور شد تا در اسرع وقت و با بهترين كيفيت مونتاژ شده و در اختيار مشتريان و مردم قرار گيرد در این آزمايش فني و بيان تمامي نكات شما را از اين خصوصيات و ويژگي مطلع خواهیم ساخت. اتوبوس مورد آزمايش ساخت كشور آلمان است و در ايران مونتاژ شده است.

تاريخچه

قبل از تأسيس كمپانيهاي بزرگ مثلاً در دهه 1880 ميلادي، كاميونها به صورت انگشت شمار و بعضاً در داخل كارگاهها توليد مي شدند. اما از ابتداي قرن 20 يعني 1900 ميلادي توليد MAN AG شكل امروزي به خود گرفت. از لحاظ تاريخ تأسيس كمپاني مان، اين كمپاني قدمت زيادي دارد. اما بخش كاميون سازي آن همگام با ديگر شركتها بوجود آمد. مان در حال حاضر يك گروه بزرگ شامل توليد كاميون و اتوبوس، قطعات و دستگاههاي اتومبيل، قسمتهاي قطار و راه آهن و تأسيسات ديگر كه به خودرو ارتباط ندارند مي شود. در سال 1758 اين شركت با توليد لوازم خطوط آهن (ريل آهني) و توليد دستگاههاي چاپ كار خود را شروع كرد. در سال 1840 اين كمپاني به شكل امروزي تأسيس شد. مان در زمان جنگ جهاني خسارت هاي زيادي ديد. در سال 1971 شركتها Maschinenfabrik Augsburg- Nurnberg AG MAN با هم ادغام شدند. در تاريخ 1908 يعني خيلي قبل تر از اين ادغام نيز شركت كاميون سازي بوزينگ تحت تملك مان در آمد. علامت تجاري بوزينگ كه يك شير نر است هم اكنون روي محصولات مان خودنمايي مي كند. مان يكي از پيشروترين كمپانيها در نوآوريها بوده و كاربر روي موتور ديزل را آغاز كرد و در سال 1923 و 1924 كاميونتهايي با مديريت پاشش سوخت عرضه كرد و اولين كمپاني بود كه به موتورهاي ديزل توجه جدي كرد، از ديگر نوآوريهايش قطارهاي آويزان (منوريل هاي امروزي) را مي توان نام برد كه در سالهاي 1898 تا 1902 توليد كرد و بسياري توليدات شگفت انگيز ديگر. در ايران هم تا حدودي اين محصولات وارد مي شوند، كاميونهاي TGA، كاميونهاي TGM، كاميونهاي TGL و اتوبوسهاي MAN و چند مدل ارزشمند ديگر، كاميونهاي مان در كلاسهاي مختلف توليد مي شوند. محصولات مدرن مان كه با ورود كشنده مان 440 توسط گروه فتح (وابسته به وزارت دفاع) وارد ايران شد و هم اكنون هم گروه آورين خودرو (كرمان) به توليد آن مي پردازد. اتوبوسهاي مان مظهري از قدرت و زيبايي همراه با سادگي است،

 

خصوصيات داخلي

با ورود به فضاي داخلي اتوبوس اولين چيزي كه نظر شما را جلب مي كند، فضاي آزاد نسبتاً زيادي است كه در اختيار راننده و مسافرين قرار مي گيرد كه همين عامل موجب راحتي و آسايش مي شود. ارتفاع قسمت مسافرين بسيار زياد است و در ايران هيچ رقيبي ندارد. فضاي بار بالاي سر مسافرين بسيار زياد است و يك كيف متوسط به راحتي در آن جا مي شود. مانيتور نمايش و همچنين دستگاه راديو پخش و ويدئو از مرغوبترين نوع است. ..

..

بقیه در ادامه مطلب...........